Emlak Danışmanları İçin Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunlu
Kısa bir süre önce yürürlüğe giren Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği ile emlak danışmanları için Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunlu hâle geldi.
Mesleklerin standartlarını belirginleştirmek, bu çerçevede sektörlerde standartlara uygun, kalifiye eleman istihdam edilmesini sağlamak amacıyla verilen Mesleki Yeterlilik Belgesi, emlak danışmanlığı için de zorunlu hâle geldi.
Kısa bir süre önce yürürlüğe giren Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği’ne göre gerçek kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların kendilerinin, ticaret şirketleri ile diğer tüzel kişi tacirlerin temsile yetkili kişilerinden en az birinin, şubelerde ise şube müdürünün sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) ulusal yeterliliğine dayalı MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi’ne sahip olması, işletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) ulusal yeterliliklerine dayalı MYK Mesleki Yeterlilik Belgeleri’nden birine sahip olmaları gerekiyor.
YETERLİLİK BELGESİ İÇİN MÜRACAAT ATSO’YA
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından tehlikeli ve çok tehlikeli işlerde sınav ve belgelendirme yapmak üzere kurulan Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri (MEYBEM) A.Ş, toplam 41 dalda Mesleki Yeterlilik Kurumu’ndan (MYK) sınav ve belgelendirme yetkisi bulunuyor. MEYBEM A.Ş. tarafından Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) işbirliğiyle gerçekleştirilecek sınavlarda başarılı olanlar “Mesleki Yeterlilik Belgesi” almaya hak kazanacak. Mesleki yeterlilik için sınav ve belgelendirme talepleri ATSO tarafından alınacak. Mesleki Yeterlilik Belgesi başvuruları, ATSO’ya şahsen yapılacak.