Yönetim Katı Sohbetleri

24 Mart 2016 - 18:01

Yönetim Katı Sohbetlerinin bu haftaki konuğu NG Güral Afyon Otel Genel Müdürü Cenker Yılmaz. 1980 yılında Ankara'da dünyaya gelen Cenker Yılmaz, Adnan Menderes Üniversitesi Kuşadası Turizm ve Otelcilik Yüksekokulundan 2002 yılında mezun oldu. Turizm sektöründeki çalışma hayatına 1998 yılında başlayan Yılmaz, Kuşadası, Ankara ve İstanbul'da bulunan turizm işletmelerinde görevler alarak mesleki alanda önemli kazanımlar sağladı. 2012 yılında otelin açılışında Satış müdürü olarak göreve başlayan yılmaz, 2014 yılında NG Güral Afyon Otel Genel Müdürlüğü görevine getirildi. Cenker Yılmaz, spora olan ilgisi ve yakınlığıyla tanınıyor.

 

Murat Akarçay: Aslında Yönetim Katı Sohbetleri röportajlarının ilk konuğu siz olacaktınız. Birlikte yaptığımız planlama bu şekildeydi ama yoğun çalışma temposunun sizinle sıkı dost olmasından dolayı nasip dört hafta sonraya oldu. Enerjinin sırrı nedir yada nasıl dayanıyorsun diye başlayım sohbete?

 

Cenker Yılmaz: İşimi ve sorumluluklarımı sanırım kendimden fazla seviyorum herhalde. Gücü nerden aldığıma gelince, otel idari kadrosundaki arkadaşlarım ve tüm birimlerde görev yapan değerli personelimizin sinerjisi ve güzel yüreklerinden gelen enerjilerden alıyorum diye düşünüyorum.

 

M.A: Cenker Yılmaz'ın meslek ansiklopedisinde, Afyonkarahisar turizminin karşılığını merak ediyorum?  Karşılığı kaç sayfaysa yazacağım söz. ( Gülüşmeler)

 

C.Y: Güzel soru.. Afyonkarahisar'ın muhakkak tanıtımının yapılması lazım bunda kendi sektörümüz başta olmak üzere herkesle mutabıkız. İki segmenttir bunlar aslında. Birisi iç pazar, diğeri dış pazar tanıtımı. İç pazarda çok iyi tanınıyoruz bunu açık ve net söylüyorum. Dış pazar tanıtımı için tüm oteller ellerinden gelen çalışmaları yapıyorlar zaten. Dış pazar tanıtımı daha fazla yapıldıkça meyvesi daha fazla yenecek bunu da açıkça söylüyorum. Bizim aslında tek bir sorunumuz var. Oda vizyon sorunu kesinlikle.

 

M.A: Vizyon sorunu oldukça değişik bir konu. Kapsamlı açar mısın rica etsem?

 

C.Y. Tabi ki ama vizyon konusunu açmadan önce başka bir detayı aktarmam gerekiyor. İç pazarda tanıtım sorunumuz yok demiştim biraz önce hatırladın mı?

 

M.A: Evet hatırladım.

 

C.Y: Yeni açılan ve açılmaya devam edilen turizm bölgeleri yani Kırşehir,Kızılcahamam ve Yalova gibi yerler Afyon termaline kesinlikle ama kesinlikle rakip olamaz. Onlarda olmayan ama bizde olan daha çok çünkü.

 

M.A: Mesela?

 

C.Y: Ulaşımda haritanın tam ortasındayız bu bir. Tesis ve hizmet kalitemiz üst düzey kalibrasyonda. Afyon otelleri mutfağı ve damak lezzeti müşterilerin anketlerinde önemli teşekkürler arasında yer alıyor. Tarihin her türlüsünün hikayesi bu şehirde ve mirasları da ortada. Saymış olduğum bu özellikler iç pazarda reklamımızın karşılığıdır aslında biliyor musun? Türkiye de herkes Afyon termallerini artık kaymağı kadar biliyor. Önemli olan bilen ama gelip görmeyenleri çekebilmek adına vizyon geliştirmek.

 

M.A: Vizyon sorunu konusuna girişi buradan yapıyoruz o zaman doğrumu?

 

C.Y: Evet.. Asıl sorun sahip olduğumuz turizm için yeterli olan doğal mozaiğin tümünü bir araya getirememizde. Aslında mozaik o kadar zengin ki. Frigya döneminden tutun, Selçukluya oradan Osmanlıya gelin Kocatepe ise başlı başına bir değer. Mutfak ve gurme turizmi tüm damak lezzet yolcuları için kışkırtıcı başka bir sebep. Vizyon şu olmalı kısaca. Yılın 12 ayı bu şehire insanların gelmesi için sebepleri önüne sermek. Vali beyin, Vizyon Projesi adlı bir çalışması var biliyorsun. Açıp bakalım oraya. Afyonkarahisara gelmek için 10 sebep yazılmış. Üzerinde yoğunlaştıktan sonra yapılmayacak bir şey değil aslında yazılanlar. Kısaca ben bireysellikten çıkılıp birleşmeye dayalı bir anlayışa girildikçe daha güçlü tanıtım atakları yapılacağına inanıyorum. Bu noktada, sizin iki haftadır gündeme bu sayfadan getirdiğiniz Afyon Tanıtım Grubu kurulması fikrini sonuna kadar destekliyorum. Çok önemli bir fikir. Bu konuda yöneticilerimiz Tanıtım Grubu fikrini duymalı ve geliştirmeli. 

 

M.A: İki haftadır gündemde tutuyorum açıkçası bende. Vali beyin, Afyon Tanıtım Grubu kurulması fikrimizle ilgili düşüncesini bende merak ediyorum. İnşallah karşılaştığımızda düşüncelerini sormak ve bu sayfada yer vermek isterim.

 

C.Y: En basit bir örnek vereyim size. Bizler bireysel oteller olarak önemli fuarlara katılıyoruz. Tanıtım Grubu bünyesinde bir fuara katılıp, 15-20 metrekarelik alanda bir oteli değil de tüm otellerin içinde bulunduğu 150-200 metrekarelik bir alanda, Afyonun tümünü tanıtsak nasıl olur değil mi? Tanıtımdaki devasalığa bakar mısın? Bu arada her alanda olduğu gibi Afyona turizm alanında daha fazla katkı sağlamak isteyen bir Bakan faktörüyle birlikte termal ve turizmin tanıtımı için özel önem gösteren bir Vali ve aynı sinerjiye sahip bir Belediye Başkanı var bu şehrin. Sektörün ve şehrin böyle bir şansı daha fazla değerlendirmesi gerek diye düşünüyorum.

 

M.A: Afyonkarahisar turizm sektöründe mevcut interlandları nasıl değerlendiriyorsun peki?

 

C.Y: Mevcut tabi ki iyi. Termal öyle bir sektör haline gelmeli ki günlüğü 500 liraya üst düzey lüks hizmet veren tesislerde olmalı günlük 100 liraya da hizmet veren tesislerde olmalı. Çeşitlilik her bütçeye uygun olmalı ama kendi kapsamlarında hizmetten ve kaliteden ödün vermeden ve denetlemeleri yapılarak olmalı. En etkin reklamı, reklam kampanyaları değil insanların kendi sohbetlerinde yaptığı kulak dolgunluğu yapar fikrini savunuyorum.

 

M.A:Yaptığımız röportajlarda konuklarımla Frig Vadisini yaklaşık 3 haftadır inceliyoruz. Frig Vadisini size de sorsam?

 

C.Y: Frig Vadisi konusunda en duyarlı işletmeyiz. Afyon Valiliği ve Belediye Başkanlığıyla birlikte Frig Vadisiyle ilgili iki projede ana sponsoruz. Frig Bisiklet Turu ve Frig Ultra Maratonu destek verdiğimiz projeler. Bahsetmiş olduğum bu projelere sektörün daha fazla katkı sağlaması ödüllerin daha üst seviyede tutulmasını ve katılımcıların daha fazla katılımını sağlayabilir. Buda otomatik olarak Frigya nın daha fazla tanıtılmasını yanında getirir. Antalya da Thy nin ana sponsorluğunda Golf Turnuvası yapılıyor alt sponsorlar için yerel sektör sıra bekliyor.

 

M.A: Havaalanını sormak istiyorum. Bazı Afyonlular, Afyonda oleydi daha goley gidilirdi diye söylüyorlar mesela. Sektör nasıl bakıyor peki?

 

C.Y: Büyük bir şans tabi ki. Sonuçta Bölgesel Havaalanı konsepti olduğu için üç şehre hizmet veriyor. Daha fazla yolculuk için havayolu tercih edilirse daha fazla iniş kalkışlar olacak ve zaman içerisinde bağlantılı uçuşlara açılmanın turizm sektörüne önemli yararı olacaktır. Yurt dışı pazar payındaki artış beklentimiz açısından bağlantılı uçuşlar oldukça önemli.

 

M.A: Sohbetin yavaş yavaş sonuna geliyoruz. Ng Güral Afyon Otel yurt dışı tanıtımlarını nasıl yapıyor?

 

C.Y: Hedef bir Ülke belirliyoruz. Gittiğimiz Ülkede basın ve reklam mecralarını yeterince kullanmaya çalışıyoruz. Ülkenin tur operatörleriyle bir araya geliyor önce Afyonkarahisarı ardından otelimizi tanıtıyoruz. Thy ile yürüttüğümüz ortak bir proje kapsamında,  belirlediğimiz Ülkelerdeki acenteleri Thy'nın sponsorluğunda, Türkiye'ye ve Afyonkarahisara getiriyor otelimizi ve şehrimizi tanıtıyoruz. Ülke seçimlerinde Saratoryum adı verilen yani termal kültürüne yakın Türki Cumhuriyetleri ve Avrupa'yı hedef alıyoruz.

 

M.A: Son olarak neler söylemek istersiniz?

 

C.Y: Yönetim Katı Sohbetleri röportajları projesinde yer almaktan oldukça mutlu oldum. Sektördeki mevkidaşlarımın ve turizm işletme sahiplerinin düşüncelerini her hafta güvenilir bir gazetecinin kaleminden çıkan bir platformda okumak ve değerlendirmek oldukça güzel ve önemli. Elinize sağlık diliyorum. Ayrıca  size ve Kurtuluş Gazetesine teşekkür ediyorum.