AVM ciro endeksi, şubatta yüzde 14,8 arttı

AVM ciro endeksi, şubatta yüzde 14,8 arttı

AVM ciro endeksi, şubatta yüzde 14,8 arttı
08 Nisan 2016 - 18:23

 Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin 2016 yılı Şubat ayı sonuçları açıklandı. AVM ciro endeksi Şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,8’lik bir artışla 178 puana ulaştı.

AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Şubat 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre 23 puan arttı ve verimlilik m2 başına 680 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 759 TL, Anadolu’da 627 TL olarak gerçekleşti. Şubat ayında en yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde gerçekleşti. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Şubat döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 15’lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise hipermarket kategorisinde yüzde 38’lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında Şubat 2016’da yiyecek kategorisi yüzde 21, teknoloji hipermarket kategorisi yüzde 18, giyim kategorisi yüzde 14, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 12 ve AVM’lerdeki diğer alan ciroları yüzde 12 artış kaydetti.●iha

YORUMLAR

  • 0 Yorum