phishing

BAKAN URALOĞLU, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TÜNEL AÇMA MAKİNESİNE START VERDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en büyük 3. tünel açma makinesi (TBM) ile Sarıyer-Kilyos Tüneli projesinin kazı çalışmalarını başlattı.

BAKAN URALOĞLU, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TÜNEL AÇMA MAKİNESİNE START VERDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en büyük 3. tünel açma makinesi (TBM) ile Sarıyer-Kilyos Tüneli projesinin kazı çalışmalarını başlattı.

BAKAN URALOĞLU, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TÜNEL AÇMA MAKİNESİNE START VERDİ
06 Aralık 2024 - 23:23

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli TBM Makinası Hizmete Başlatma Töreni’nde yaptığı konuşmada, bu projenin Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğunda TBM teknolojisinin ilk kez kullanıldığı proje olduğunu belirtti. Uraloğlu, "TBM, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya Tüneli'nden sonra 13,65 metrelik çapıyla Türkiye'nin en büyük üçüncü TBM'idir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 35 dakikadan 5 dakikaya inecek ve yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf sağlayacağız." dedi.
“Türkiye, Yenilikçi İnşaat Çözümleri ile Öne Çıkıyor”
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin dağlık coğrafyasının, yenilikçi mühendislik çözümlerini zorunlu kıldığını vurgulayarak, TBM teknolojisinin bu alanda sağladığı avantajlara değindi:
“Dağlık arazilerde zemin etütlerinin detaylı yapılması ve kazı süreçlerinin titizlikle yürütülmesi maliyetleri artırsa da TBM kullanımı ile projelerimizde hız ve verimlilik sağlıyoruz. TBM, uzun tünellerin kazılmasında kritik öneme sahip bir teknoloji.”
Türkiye’nin Mühendislik Başarıları
Türkiye'nin zorlu topografyasının ülkeyi birçok mühendislik harikasına ev sahipliği yapmaya yönelttiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Marmaray, Avrasya Tüneli, 1915 Çanakkale Köprüsü, Eğiste Hadimi Viyadüğü ve Bitlis Çayı Viyadüğü gibi projelerin dünyada ses getiren örnekler olduğunu söyledi. Ayrıca, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın tamamen Türk mühendisliğinin ürünü olduğunu vurguladı.
Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin Teknik Özellikleri
Projenin detayları hakkında bilgi veren Uraloğlu, tünelin toplam uzunluğunun bağlantı yolları dahil 8,2 kilometre olacağını ve 14 kilometre çift tüplü yol standardında inşa edileceğini söyledi. Projenin yüzde 62’sinin TBM ile, yüzde 38’inin ise NATM yöntemiyle tamamlanacağını belirtti. Şu ana kadar 4 bin 529 metre kazı ilerlemesi sağlandı.
Zamandan ve Maliyetten Büyük Tasarruf Sağlanacak
Tamamlandığında seyahat süresini 35 dakikadan 5 dakikaya indirecek olan tünel, yıllık 2,1 milyar lira tasarruf ve karbon emisyonunda 32 bin ton azalma sağlayacak. Proje, aynı zamanda İstanbul’un kuzeyindeki mahallelerin şehir merkezine ulaşımını kolaylaştıracak ve afet durumlarında tahliye yoluna erişim süresini kısaltacak.
İstanbul’un Kuzeyine Yeni Bir Soluk
Sarıyer-Kilyos Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne kolay erişim sağlayarak, İstanbul’un iş merkezleri ile havalimanı arasında hızlı ulaşımı mümkün kılacak. Ayrıca, bölgedeki yaz turizmi faaliyetlerini canlandırması bekleniyor.
Uraloğlu, projenin İstanbul için stratejik önem taşıdığını vurgulayarak, “Bu proje, sadece iki noktayı birleştirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul’un ekonomik büyümesine katkı sağlayacak ve yaşam kalitesini artıracaktır.” ifadelerini kullandı.
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum