phishing

Hakkari’ye 46 Milyar Liralık Yatırım: Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’ndan Övgü Dolu Açıklamalar

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hakkâri'deki Ak Parti 8. Olağan İl Kongresi'nde yaptığı konuşmada, son 22 yılda Hakkari'ye yapılan ulaşım yatırımlarına dikkat çekti. Bakan Uraloğlu, “Hakkari’nin sadece 1 kilometre bölünmüş yolu vardı. Biz, o bölünmüş yol uzunluğunu 100 kilometrenin üzerine çıkardık. Hakkari’ye ne lazımsa, biz bunları biliyoruz ve bu doğrultuda her zaman gayretle çalışıyoruz,” şeklinde konuşarak, bölgeye yapılan yatırımların hız kesmeden devam edeceğini vurguladı

Hakkari’ye 46 Milyar Liralık Yatırım: Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’ndan Övgü Dolu Açıklamalar

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hakkâri'deki Ak Parti 8. Olağan İl Kongresi'nde yaptığı konuşmada, son 22 yılda Hakkari'ye yapılan ulaşım yatırımlarına dikkat çekti. Bakan Uraloğlu, “Hakkari’nin sadece 1 kilometre bölünmüş yolu vardı. Biz, o bölünmüş yol uzunluğunu 100 kilometrenin üzerine çıkardık. Hakkari’ye ne lazımsa, biz bunları biliyoruz ve bu doğrultuda her zaman gayretle çalışıyoruz,” şeklinde konuşarak, bölgeye yapılan yatırımların hız kesmeden devam edeceğini vurguladı

Hakkari’ye 46 Milyar Liralık Yatırım: Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’ndan Övgü Dolu Açıklamalar
07 Aralık 2024 - 22:39

Hakkari’de Ulaşımda Büyük Devrim
Bakan Uraloğlu, Hakkâri’nin ulaşım altyapısındaki büyük gelişmeleri bir bir sıraladı. 2002 yılında sadece 1 kilometre bölünmüş yolu bulunan Hakkari’ye, son 22 yılda 46 milyar lira yatırım yapıldığını belirten Uraloğlu, bölgeye yapılan yatırımların önemli bir dönüşümü sağladığını ifade etti. “Hakkari’de sıcak asfalt hiç yoktu, şu an 170 kilometreyi aşan bir sıcak asfalt yolumuz bulunuyor. Bu da Hakkari’nin ulaşım altyapısındaki devasa ilerlemeyi gözler önüne seriyor,” dedi.
Güzeldere Geçidi'nde Önemli Hızlanma
Bakan, Güzeldere Geçidi üzerinde yapılan çalışmaların da büyük bir kolaylık sağladığını açıkladı. "Güzeldere Geçidi, Hakkâri’yi Van’a bağlayan yolun en zorlu noktalarından biriydi. 32 virajı ve dar yollarıyla bilinen bu geçit, kış şartlarında bazen 1 saat sürebiliyordu. Ama biz o geçidi tünelle geçilebilir hale getirdik. Şimdi bu güzergah, sadece 5 dakika sürecek," dedi. Bu tünelin tamamlanmasıyla birlikte, hem zaman tasarrufu sağlanacak hem de sürücüler daha güvenli bir yolculuk yapacak.
Hakkâri’ye Hava Ulaşımı Kolaylaştı
Bakan Uraloğlu, Hakkâri'nin hava ulaşımında da büyük bir ilerleme kaydedildiğini belirtti. 2015 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde açılan Hakkâri Yüksekova Selahattin Eyyubi Havalimanı'nın, bölgenin ulaşım altyapısına önemli bir katkı sağladığını söyledi. Bakan, “Şu an haftada her gün seferler düzenleniyor, bu da bölgedeki insanlara büyük kolaylık sağlıyor” diyerek hava yoluyla ulaşımın da hızla geliştiğini vurguladı.
Yeniköprü-Yüksekova Yolu’ndaki Tünel Çalışmaları Devam Ediyor
Bakan Uraloğlu, Yeniköprü-Yüksekova Yolu üzerindeki 3 bin 965 metrelik tünel çalışmalarının son aşamalarına gelindiğini belirtti. "Bu tünelden geçerken, Hakkâri’nin her geçen gün daha güvenli ve modern bir yol ağlarına kavuştuğunu görmek gurur verici. İçerideki aydınlatma, levha ve trafik güvenliği önlemleri ile bu proje de son derece titizlikle yapılıyor," diye konuştu. Bakan, tünelin yıl sonuna kadar tamamlanacağını ve Hakkâri halkının bu yatırımlardan faydalanacağını söyledi.
Hakkâri’nin Geleceği İçin Güçlü Bir Destek
Bakan Uraloğlu, partisinin yerel seçimde elde ettiği başarıları da kutlayarak, birlik ve beraberlik içinde çalışmanın önemine değindi. “Çok şükür yerel seçimlerde birçok belediyemizi kazandık, ilçelerde de başarılı olduk. İl belediyemizi ise çok küçük bir farkla kaybettik. Ama bu kongreler, birlikteliğimizin pekiştiği ve kardeşliğimizin arttığı kongrelerdir. Bu enerjiyle birlikte, önümüzdeki seçimlerde Ak Parti’ye daha güçlü bir destek vereceğiz” dedi.
Bakan Uraloğlu, Hakkâri’deki ilk mahalli seçimlerde Ak Belediyecilikle tanışılacağına da dikkat çekerek, “Bizim amacımız, Hakkâri’yi sadece gelişmiş yollarla değil, aynı zamanda güçlü ve yenilikçi bir yerel yönetimle buluşturmak” dedi. Ayrıca, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonu doğrultusunda, Hakkâri’nin gençlerinin daha parlak bir geleceğe adım atmalarını sağlamak için her türlü çabayı göstereceklerini ifade etti.
Hakkâri’ye Daha Güçlü Bir Gelecek İçin Yatırımlar Sürüyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun açıklamaları, Hakkâri’nin gelişimine yönelik atılacak adımların ne denli büyük olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Yapılan yatırımlar, sadece ulaşımın gelişmesiyle kalmayıp, bölge halkının yaşam kalitesinin artmasına da katkı sağlayacak. Bakan Uraloğlu’nun ifade ettiği gibi, Hakkâri için ihtiyaç duyulan her şey biliniyor ve bu ihtiyaçlara yönelik çözümler sürekli olarak geliştirilmeye devam ediliyor.
 
Güzeldere Geçidi ve 32 Virajın Tehdit Edici Zorlukları
Hakkâri-Van karayolunun önemli bir parçası olan Güzeldere Geçidi, doğanın en sert sınavlarından birine tanıklık eden bir yol kesimidir. Bu geçit, sadece yolun zorluklarıyla değil, aynı zamanda yolcu güvenliği açısından da büyük bir tehdit oluşturan 32 virajı ile tanınır. Güzeldere’nin dağlık ve engebeli yapısı, bölgeyi daha da tehlikeli hale getirir. Hakkâri’nin zorlu iklim koşulları, kış aylarında bu virajları daha da riskli kılmakta, buzlanma ve yoğun kar yağışı sebebiyle yolculuk, adeta bir hayatta kalma mücadelesine dönüşmektedir.
32 Virajın Yolu Zorlaştıran Etkileri
Virajlar, sürücüler için büyük bir zorluk oluşturur. Her virajın yapısı, dar ve dik yokuşlarla birleşerek hem hız kaybına yol açar hem de araçların yol tutuşunu olumsuz etkiler. Bu virajların her biri, sürücüler için tecrübe ve dikkat gerektiren anlar yaratırken, aniden oluşabilecek bir kayma veya kontrol kaybı büyük kazalara neden olabilir. Yokuşlar, aracın hızını sürekli olarak artırırken, aynı zamanda fren sisteminin aşırı ısınmasına yol açar ve bu da yolda ilerleyen sürücüler için bir tehdit oluşturur. Özellikle kar yağışlı ve sisli günlerde, virajların görünürlüğü iyice azalır ve bu durum, kazaların olasılığını daha da artırır.
Kış Koşulları ve Virajların Zorlukları
Güzeldere Geçidi, kış aylarında ciddi riskler taşır. Yoğun kar yağışı ve buzlanma, yolun kayganlaşmasına ve araçların yol tutuşunun zayıflamasına neden olur. Virajların hem dar hem de dik yapısı, sürücüler için ekstra bir zorluk çıkarır. Kışın, tünellerin ve geçitlerin kapanması veya araçların yolda kalması oldukça yaygındır. Bu tür hava koşullarında, sürücüler sadece virajları değil, aynı zamanda yol kenarındaki kayalıklar, kayalar ve yüksek yamaçlardan düşen taşları da göz önünde bulundurmak zorundadır.
Virajların Tehlikeli Geçitleri: Kaya Düşmeleri ve Heyelan Riski
Güzeldere Geçidi'nde bir diğer büyük tehlike, kaya düşmeleri ve heyelan riski ile ilgilidir. Bölgede sıkça yaşanan toprak kaymaları ve dağlardan kopan kaya parçaları, yolun güvenliğini tehdit eder. Yamaçlardan düşen taşlar, virajları geçmeye çalışan sürücüler için ciddi tehlikeler oluşturur. Zaman zaman bu kaya düşmeleri, yolu tamamen tıkayarak trafik akışını keser ve yolcuların mahsur kalmasına neden olur.
Acil Durumlar ve Kurtarma Çalışmaları
Güzeldere Geçidi’nin zorlukları, acil durumlarda bile müdahaleyi zorlaştırmaktadır. Trafik kazalarının ardından kurtarma ekiplerinin olaya ulaşması, yolun yapısı ve koşullarından ötürü zaman alabilir. Özellikle kış mevsiminde yaşanan kar yağışları ve buzlanmalar, ambulansların ve itfaiye araçlarının bölgeye ulaşmasını daha da güçleştirir. Bu da, kazazedelerin tedaviye ulaşma süresini uzatarak, hayat kurtarma şansını azaltır.
Güzeldere Geçidi: Bir Tehditten Kurtuluş
Güzeldere Geçidi, tarihi boyunca sayısız kazaya, kayıplara ve zor anlara sahne olmuştur. Ancak, bu tehlikelerin önüne geçebilmek adına yapılan tünel projeleri büyük bir öneme sahiptir. Güzeldere’deki 32 virajın ve dik yokuşların zorlukları, yapılan tünel inşaatı ile ortadan kaldırılmaya çalışılmaktadır. Yeni tünelin tamamlanması, yolculuk süresini büyük ölçüde kısaltırken, bu virajların oluşturduğu riskleri de minimuma indirmektedir.
Güzeldere Geçidi'ndeki bu tünel, kış şartları da göz önünde bulundurulduğunda, bölgedeki sürücüler için bir can simidi olacak. Yeni projelerle birlikte, bölgedeki yolculuklar çok daha güvenli, konforlu ve hızlı hale gelmiştir. Artık, bu zorlu geçitleri aşmak, yalnızca birkaç dakika sürecek ve hem can hem de mal güvenliği açısından daha güvenli bir yolculuk sağlanacaktır.
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum